راهکار های اسکرام برای مدیریت محصول

اسکرام (scrum) فریم ورکی است که به تیم ها کمک می کند تا با هم کار کنند. به عبارت دیگر اسکرام چارچوبی برای توسعه و نگهداری محصولات پیچیده از طریق یادگیری مستمر و تطبیق است. در اصل از اسکرام برای مدیریت محصول یا نرم افزارهای یک پروژه یا توسعه اپلیکیشن استفاده می شود. تیم در شروع یک پروژه همه چیز را نمی داند و از طریق تجربه تکامل می یابد.

اسکرام در اصل شامل سه نقش (roles)، سه مصنوع (artifacts)، پنج رویداد (events) و پنج ارزش (values) است. این مفاهیم را به طور خلاصه با 3355 می شناسند.

برای بهبود مدیریت محصول به وسیله scrum راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

چشم اندازی برای محصول تهیه نمایید

پروژه ها و اهدافی را دنبال کنید که با علاقه و خواست شما به وجود آمده اند. نه صرفا به خاطر اینکه ضروری و مفید هستند. برای ایده ها و محصولات خود ماک آپ (mock-up) و نمونه اولیه تهیه کنید. سناریو و پرسونا طراحی کنید. در نهایت نیز به یاد داشته باشید که بهترین طرح آن است که بیشترین بازده را داشته باشد و رابط کاربری (UI) آسان و کاربر پسند داشته باشد.

نقشه راه مشخص کنید

یکی از مهم ترین راهکارهای مدیریت محصول، تهیه نقشه راه است. نقشه راه محصول نشان می دهد که یک محصول چگونه در طی زمان تکامل پیدا می کند. این کار می تواند ارتباط بین تیم اسکرام و سرمایه گذاران محصول را تقویت کند. در نقشه راه باید مشخص کنید که هر نسخه از محصول در چه تاریخی منتشر میشود و مشتریان هدف آن چه افرادی هستند و چه نیازهایی دارند. به علاوه در این نقشه راه باید بین سه تا پنج ویژگی اصلی آن نسخه از  محصول را نیز بیان کنید.

برای اسپرینت ها آماده شوید

بک لاگ اسپرینت عبارت است از بهبود ها و اصلاحیه هایی که از سوی تیم توسعه محصول مشخص می شود تا در ورژن جدید محصول اصلاح شوند. فرض بر این است که در ابتدا اهداف را مشخص کرده اید. بنابراین می توانید اولویت های بک لاگ را مشخص کرده و روی آن ها کار کنید. با این کار میتوانید دستاوردهایی که باید به آن ها برسید را تسهیل نمایید.

منبع:

https://www.visual-paradigm.com/scrum/agile-project-management-in-nutshell/

ارسال شده در مدیریت و برنامه ریزیبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید

© 2021 تمامی حقوق محفوظ می باشد.
logo-samandehi